Rescue the striped penguins!

February 1, 2010


みなさん、こんにちは!
前回の投稿で、今、ストライプのデザインに凝っていると書きましたよね。そこで、このスタンプを作りました。
実は、昨日はFTL76のスケッチに挑戦するつもりでした。スケッチにある小さな正方形の部分を円に変えようと思っていたので、イメージをスタンプして、サークルカッターで切り抜きました。ところが、これがスケッチには合わなかった…。がっかりしてゴミ箱に捨てようかと思ったのですが、その時!ペンギンたちが「捨てないでください!」と言うのを聞いたのですよ(笑)。これは助けてあげなくっちゃね。

Happy Monday everyone!
In my last post, I said that I was in love with striped designs now. So I've made this stamp.
Actually  I was going to work with the FTL 76 yesterday. I had a plan to change the tiny squares of the sketch to circles. So I stamped the image and cut them out with a circle cutter. But they didn't match the sketch. I sighed disappointedly and  was going to put them in a trash basket. At that time, I heard the penguins said to me, " Please don't throw us away!!" I thought I had to rescue them. lol!



こちらが救出結果でございます・笑。FTL76を使ったカードはできなかったんですが、ペンギンたちを救えてよかったかな(^^)。

Here is how I've rescued them. I couldn't complete a card using the FTL 76, but I think it is good that I could rescue the striped penguins. :-)

見に来てくださってありがとうございました。

Thank you for looking!



Stamp: Hand-carved, Kaiser
Ink: Perfect Plumeria, Hint of Pesto (Versa magic)
Paper: Bazzill
Accessories: Stitched Ribbon (stash)
Tools: NT Circle Cutter

2 comments:

  1. so coool - glad you rescued them Torico.
    Ann xxx

    ReplyDelete
  2. these are fabulous Torico, I love the clean look of your stunning cards
    Mina xxx

    ReplyDelete