Dimensional Flower

May 15, 2010

みなさん、こんにちは!
このカードでは、2つの新しいこと~立体フラワーとラッフルリボン~に挑戦しました。Makiさんのこちらの美しいカードを見たとき、私も立体フラワー作りに挑戦しなくては!と思いました。でも、Makiさんが使われたダイも、紹介してくださったチュートリアルに出てくるダイも持っていません。なので、SpellbindersのBlossom Nestabilitiesを使いました。グログランリボンは、縫い縮めてあります。
仕上がりは…不満です。(-"-) 改めて挑戦してみたいと思います。今度は、フラワーにはもっとテクスチャーを加え、ラッフルリボンは、もっと幅の広いリボンで作ってみようと思います。

Hello everyone~!
I made this card just for fun. And I tried two new techniques on this card - Dimensional flower and ruffled ribbon. When I saw Maki's this beautiful card, I knew that I have to try to make a dimensional flower by myself. But I have neither the die she used nor the die used in the tutorials she introduced, so I used the Bloosom Nestabilities (Spellbinders). The stitched grosgrain ribbon was sewed and ruffled. 
I'm not happy with the how it turned out... :(  I would like to try again! I will add more texture to a dimensional flower, and make ruffled ribbon with wider ribbon.



Thank you for stopping by today. Have a wonderful weekend! :)

Stamp: Hero Arts
Ink: Jumbo Java (Versa Magic)
Paper: Bazill, American Crafts, Basic Grey, Prima
Accessories: Grosgrain ribbon (Mokuba), Chino pearls (Kaiser)
Tools: Blossom Nestabilities (Spellbinders), Corner rounder

5 comments:

  1. I think your flower is beautiful. Love the card too!

    ReplyDelete
  2. Makiさんのカードはいつも素敵で、私も大好きです。TORICOさんもとてもキレイに作られていますね。私も作ってみたくなりました。

    ReplyDelete
  3. 非常に素晴らしい仕事!あなたは素晴らしい才能を持って! :)

    ReplyDelete
  4. OH MY GOD, Torico-san, your flower is just gorgeous!!! i love it ♥♥♥
    Spellbindersは本当に便利な道具ですねー!
    まきさんのお花も美しかったですね。^^ チュートリアル、私も見ました。同じようなお花を使ってカードを作りたいなぁと思いまして・・・^^ 本当に綺麗ですねー!!私も是非頑張ります。
    ありがとうございます~!

    ReplyDelete
  5. Toricoさんの作ったお花、すごく綺麗~♪
    Spellbindersのダイを作るのもいいアイディアですね。私も、是非使ってみたいと思います。
    生成りの色がとても温かい気持ちにしてくれるカードですね。

    ReplyDelete