Baby card

September 3, 2010

こんにちは!
今日は、ベビーをテーマにしたカードです。私の周りでは今、誰も妊娠しているわけではないんですが、Bit Of Stardustセットを使いたかっただけです。(笑)
Hello everyone!
Today I have a baby themed card to share with you. I just wanted to play with the Bit Of Stardust set, even though no one is pregnant around me now. lol!


白は、赤ちゃんの純粋さ・無邪気さを表すので、赤ちゃんへのカードには最高の色だと思います。ですので、白をメインの色として使い、CASスタイルでいくことに決めました。そして、もうひとつ色を選ぼうと思ったのですが、ピンク、水色、淡い黄色…どれもこれも月並みな感じ。(--;)そこで、いくつか鮮やかな色も試してみましたが、やはり落ち着きません。結局、選んだのはフルーティーなピンク。月並みだけれど、赤ちゃんにはよく似合う色ですよね!

I think white is the best color for a baby themed card, because it reminds us of the innocence of babies. So I decided to use white as a main color and go with CAS style. And I thought I had to choose one more color to be added to. Pink, light blue, light yellow..... every color I thought of was very conventional. (sigh...) Then I tried some bright or brilliant colors, but they were not comfortable for me. In the end, I chose fruity pink...  it is a conventional but suitable color for baby goods! :)

見に来てくださってありがとうございました。よい週末をお過ごしください。

Thank you for stopping by today! Have a nice weekend!

Stamp: Bit Of Stardust (TSG)
Ink: Pink Grapefruit, Midnight Black (Versa Magic)
Paper: PTI, ColorMates
Accessories: Vintage Button (PTI)
Tools: Sewing Machine

2 comments: